Sir?! You happy happy? - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van JabJet - WaarBenJij.nu Sir?! You happy happy? - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van JabJet - WaarBenJij.nu

Sir?! You happy happy?

Door: JabJet

Blijf op de hoogte en volg JabJet

08 April 2013 | Myanmar, Rangoon

Bangkok - Yangon - Mandalay

Zo, een eerste indruk met wat foto's. Internet is hier schaars en heel traag. Dus we houden het kort. In deze serie (excuses als de volgorde niet meer helemaal klopt):

- Sara's eerste sprinkhaan (ook schorpioen nog geprobeerd, best lekker)
- Verboden voor scheten bij de Thaise massage
- De trein van Yangon -> Mandalay (uitverkocht helaas)
- Algemeen straatbeeld Yangon met goudvissen en telefooncellen
- Een onverwachte rondleiding in een Paya in Yangon. Deze meneer wist ons te vertellen dat Sara, geboren op een maandag een Tijger was en haar tempel ingang ligt in het Oosten. Nienke is een Muis (No Anger) en ligt op het Westen. We moesten bij onze ingang 5 kopjes water over het hoofd van Boeddha sprenkelen (zegenen, later meer over te weten gekomen tijdens het waterfestival)
- Twee gezellige roze jongens
- De Shwedagon Paya in Yangon. Echt een hele mooie plek en heel magisch in het donker.
- Hysterie in de nachtus: karaoke CD's tot 3 uur 's nachts met het volume op 10. En de halve bus die meezingt.
- Uilen (of: Öls) We blijven in thema
- Een wc huisje bij ondergaande zon
- 3D film in Yangon. Voor de film even het volkslied zingen en daarna lekker kletsen, bellen en vooral heel veel eten
- Heel veel waterfestival met veel punkers, gekke mensen, bonuspunten voor het zegenen (zeiknat gooien) van toeristen, waterpistolen met een beren reservoir en heeel heeel veel water
- Monniken op weg naar lunch
- Boeddha
- Watch tower
- Lekker Birmees stelletje
- Cafeetje in t water
- Ondergaande zon op palen
- Sara's en Nienke's
- Tempels

Snel weer meer! Nu slapen en morgen om 4 uur op voor een tocht met zonsopgang.

• 20 April 2013 - 19:00

Aaf:

Wat heeeeeeerlijk meisjes!
    En wat een vrolijkheid in de nachtbus ;-) Die goudvisjes, voor decoratie of als eten?
    Veel plezier weer. XA

• 21 April 2013 - 19:14

Nannie:

Wat een prachtige en kleurrijke foto s. Bijzonder om dat allemaal weer mee te maken.
    Alhoewel enge beestjes eten mijn hobby niet zou zijn.
    Hier wel redelijk zonnig maar nog steeds koud en kachel-weer.
    Afgelopen weekend geschilderd bij Roelie thuis........nu alleen nog maar hangen op de bank bij de electrische kachel omdat de gaskachel het begeven heeft.
    Maar het is in ieder geval wel warm hier.
    Is bij jullie de warmte goed uit te houden?
    Dikke knuffel vanuit Amersfoort.
    Nannie

• 22 April 2013 - 15:28

Mamp:

Schatten, mooie foto's, geniet maar verder!
    Die foto met die krekel was dat alleen maar voor de show???
    Mag ik toch hopen!
    Osje doet het nog steeds geweldig, Ploes blijft Ploes!!
    Dikke knoefels, Mamp.

• 22 April 2013 - 15:28

Mamp:

Schatten, mooie foto's, geniet maar verder!
    Die foto met die krekel was dat alleen maar voor de show???
    Mag ik toch hopen!
    Osje doet het nog steeds geweldig, Ploes blijft Ploes!!
    Dikke knoefels, Mamp.

• 23 April 2013 - 21:53

Jennjo74:

Hey liefjes! Ben eindelijk van de partij om jullie te volgen, Lia wees me op deze waar ben jij voor de facebooklozen onder ons.. Ziet er allemaal dik in orde uit, ik ga ook de rest nog lekker lezen! En foto's kijken. De Öl blijft een dingetje hahaha!!! Knuf voor jullie xJ74.

• 26 April 2013 - 19:05

Lia:

Hoi meiden,
    Wat een ander leven, wat heerlijk. Leuk om jullie zo te kunnen volgen, lieve groeten Lia

• 27 April 2013 - 21:22

Daddio:

Leuke foto's. Voor zover ik kan nagaan heeft het volkslied van Myanmar geen tekst omdat iedereen daar de mond wordt gesnoerd. Heb je al 1 van de nieuwe vrije persbladen te pakken kunnen krijgen?
    Geniet !

• 08 Mei 2013 - 11:23

Roelie:

Hallo meisjes, wat een heerlijkheid om zo te genieten. Stoer hoor om sprinkhanen te verorberen ( bah )
    Geniet lekker van de vrijheid en alles wat jullie zien, doen en ervaren.
    Liefs, Roelie